UPF збільшують ризик раку легенів
Ілюстративне фото з відкритих джерел
Високе споживання ультраперероблених продуктів (UPF) може бути пов'язане зі збільшенням ризику раку легенів. Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в журналі Thorax.
Вчені проаналізували дані понад 100 тисяч учасників американського проекту PLCO щодо раннього виявлення раку. За 12 років спостережень було зафіксовано 1706 нових випадків раку легенів.
При цьому у людей з найвищим споживанням UPF (у середньому 3 порції на день) ризик онкозахворювання був на 41% вищим, ніж у тих, хто їв такі продукти рідше.
Найчастіше у раціоні респондентів зустрічалися ковбаси, газовані напої, снеки, випічка, фастфуд, напівфабрикати та готові соуси.
Серед виявлених випадків переважав недрібноклітинний рак (NSCLC - 86%), але ризик і цього, і дрібноклітинного варіанту (SCLC) був вищим у групи з максимальним споживанням UPF: на 37% і 44% відповідно.
Дослідження має наглядовий характер, тому не доводить причинно-наслідковий зв'язок. Але автори наглошують, що UPF часто містять шкідливі жири, цукор і сіль, а також можуть заміняти у раціоні здоровішу їжу - овочі, фрукти та цільнозернові продукти, які захищають від раку.
Крім того, при промисловій переробці продуктів утворюються токсичні речовини, такі як акролеїн, а упаковка може виділяти шкідливі сполуки.
Дослідники закликають до подальших масштабних досліджень, щоби підтвердити висновки. Але вже зараз зниження споживання UPF може стати кроком до зниження глобального онкологічного навантаження.
Раніше BAGNET повідомляв, що у серпні 2024 року в Британії почалися випробування вакцини від раку легень.
Підготував: Сергій Дага





Политика «Через депутата від "Батьківщини" могли впливати на законодавчі ініціативи та тиснути на органи контролю»
Мир «Польща ставить власні інтереси вище спільної підтримки Києва»
Спорт «Усик увійшов до категорії "Лідери" рейтингу найвпливовіших людей у спорті від TIME»
Мир «Німеччина вважає, що росяни можуть уже скоро атакувати НАТО»
Мир «Иран сбил американского вертолета над Ормузским проливом: США нанесли новые удары»
Политика «У більшості країн Європи громадяни вважають Україну або союзником, або необхідним партнером, – опитування»